シンガポールの思い出

2010-2014年、星国に滞在していたときの記録

わいわい@SG 如月の巻

waiwai Feb 2013

2月のわいわい、今月から場所を変えました。マーライオンMBSの見える、眺めの良いアイリッシュバーです。場所を変えるのはちょっとした冒険なのですが、おおむね好評でほっとしました。

今月は11人くらいでわいわいしました。私の周りで聞こえてきた話題は…「ジュロンバードパーク」「ウェストとイースト」「おくにはどちら?」「日本語忘れない?」「英語どうやって勉強すればいい?」「会社の会議室が寒い!」「仕事なにやってる?」「シンガポール来るとき不安だった?」などなど。

来月(3月)のわいわいも、20日開催です。

The Waiwai! venue has changed from this month, it’s now at an Irish bar where you can view Mer lion and Marina Bay Sands. It’s a small adventure to change the venue, so great to see most attendees are satisfied with the new place! I think eleven people did Waiwai! this month. The conversation topics are; Jurong Bird Park (my favorite in Singapore!), West and East (in Singapore), Where are you from? oh Saitama? then where exactly?, how’s your Japanese ability?, how do you study English?, how freezing a meeting room is!!, what's your job?, how did you feel when you moved to Singapore?, etc. The Waiwai! next month is again on 20th. Mark your calendar!