シンガポールの思い出

2010-2014年、星国に滞在していたときの記録

わいわい@SG 卯月の巻 (わいわい開催報告)

4月のわいわいはお子さん連れが2組いらして、賑やかな会でした。子どもたちがいると大人同士のわいわいとは違ったにぎやかさが生まれますね。はじめは恥ずかしがっていましたが、中国語や英語の歌を披露してくれました。また以前から知っているひと同士がいつの間にか仲良くなっていることを発見して個人的に嬉しかったです。盛り上がった話題は、シンガポールで最後に食べるごはんは何がいいか? それにちなんで物知りのシンガポール人+ローカル料理に詳しい日本人が色々な知識を披露してくれました。

次回(5月)のわいわいは、15日開催です。

We had two families with kids at the April chapter. Kids made the gathering merry and cheerful! They were shy, but sang Chinese and English songs and it was very cute. Also I was glad to find people I knew separately became nice friends. The most popular conversation topic on the day was what to eat at the last day in Singapore (imagine the day you have to go back to your home country if you're a foreigner, or the day you have to leave Singapore for study/work if you're a Singaporean). A knowledgeable Singaporean and a Japanese who loves South East Asian foods shared us trivia.

The Waiwai! May chapter is on 15th. Mark your calendar!